Logótervezés – milyen a jó logó?

 

A jó logó az, amire emlékszel. (Ez a legfontosabb.)

A legtöbb ismert cégnek magad is fel tudod idézni gondolatban a logóját.
Például azonnal tudod, hogy melyik cégről van szó, ha azt mondom, hogy gondolj egy “pipára”, vagy egy “almára, amibe jobbról beleharaptak”, esetleg egy “sárga, ívelt nagy M betűre”, és lehetne sorolni egészen sokáig.

Melyek a logók formai követelményei?
Mi a különbség az ikonikus logók, a szöveges logók, a vegyes logók és a dinamikus logók között?
Milyen elvek érvényesülnek a logók formatervezése során?
Milyen legyen a logó stílusa, színvilága, formája, bonyolultsága?
Ezekkel a kérdésekkel kapcsolatban olvashatsz egy nagyon jó összeállítást pl. a Wikipedián is.

De nézzünk néhány konkrét, Sikerpartner által tervezett logót. Kezdjük először magának a Sikerpartnernek a logójával:

Mit jelképez a Sikerpartner logója?

  • Sikerpartner logó - WordPress weboldalak készítéseA rubinvörös szín jelképezi az erőt, a bátorságot, a temperamentumosságot. A rubin a gyémánt után a legkeményebb ásvány, ahogyan a Sikerpartner is a legkeményebb, de egyben a legkorrektebb marketingeszközöket alkalmazza a Siker érdekében.
  • Az arany szín szimbolizálja a legmagasabb szintű tudást, a tapasztalatok rendszerezése után nyert bölcsességet. Továbbá az arany szín szimbolizálja a jó ítélőképességet, a bizalmat, és a dicsőséget is.
  • A balról jobbra, felfelé, a csillagra irányuló arany szín mutatja azt, hogy az elinduláskor már látnunk kell az elérni kíván célt.
  • Az arany csillag jelképezi a kitűzött és elérni kívánt célt.
  • Az S alakzat jelképezi a Siker útját, mert a gyakorlatban a Sikert nem lehet közvetlenül, egy egyenes vonalban elérni.
  • A négyzetek jelképezik a Siker egyes lépéseit.
  • A négyzetek egyben az online marketingre is utalnak, mert egy kép legkisebb eleme, a pixel is négyzet alakú.
  • Az arany és a rubinvörös egymáshoz simulása jelképezi azt, hogy a Sikerhez egy olyan mentorra van szükség, akivel együtt haladva lehetséges elérni a kitűzött célt.
    Sikerpartner – Az online marketing mentor

Mennyi idő egy logó megtervezése és elkészítése?

Ez teljesen változó.
Ha kész elképzelésekkel jössz, és csak a meg kell valósítani az elképzeléseidet, akkor ez akár néhány óra alatt is megvan.

De ha nincs konkrét elképzelésed, akkor a folyamat lényegesen hosszabb lesz, hiszen ekkor az ötleteket is egyeztetni kell, mert nincs annál rosszabb, amint amikor egy teljesen kész logó nem tetszik a megrendelőnek.

Például a Sikerpartner végleges logójáig legalább 70-80 elmentett verzió után sikerült eljutni…

 

Néhány Sikerpartner által tervezett logó:

Szabas-Varazs-Alkotohaz

Szabás-Varázs Alkotóház

ujratervezett-boldogsag

Újratervezett boldogság

tisztaviz

Tiszta vizet a pohárba

Harmonikavilág logó

Harmonikavilág

Harminkások Országos Társasága

Harmonkások Országos Társasága

Auto-Kontur

Autó kontúr Kft.

Farmline

Farmline

Sikerangyal

Sikerangyal

mosoly-market-logo

Mosoly Market

Netsuli-logo

Netsuli

toll

Toll nagykereskedelem

success-key

Success Key – Sikerkulcs

 

 

 

Hozzászólások

Comments are closed